tisdag 22 februari 2011

KÖTTFÄRSAFRIKANA

Detta tips fick jag idag på jobbet av matroade kollegor. Jag googlat och gjort lite tillägg och det här blev jättegott ! Det här är en mycket lättlagad och god rätt. Passar perfekt till mitt motto GOTT OCH ENKELT. Gör stor sats och fixa matlådor av denna anrättning !


Vi hade  Ris, Bananskivor och Mangochutney till. Om man vill passar förstås mandarinkonserv, grönsaker och jordnötter också till.


KÖTTFÄRSAFRIKANA


3 vitlöksklyftor (pressade)
8 hg köttfärs / jag använde blandfärs
2 små eller 1 stor gul hackad lök
4 tsk curry
salt

Bryn denna köttfärsröra och krydda

Blanda 3 dl grädde med 1 dl chilisås och 3 msk sweet chili

Lägg köttfärsröran i gratängform
häll såsen över och strö över 2 dl riven ost

Gratinera 15 min i 225 grader



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar